Velkommen til udskolingen

I udskolingen vil du møde et lærerteam, der sætter fagligheden højt. Vi har fokus på mindsetbaseret undervisning, hvor vi forsøger at arbejde med elevernes indstilling og tilgang til undervisningen. Vi arbejder procesorienteret med fokus på feedback, der styrker elevernes faglige udvikling.

I 7. og 8. klasse tilbyder vi alle obligatoriske valgfag (håndværk og design, billedkunst, madkundskab og musik) med linjefagsuddannede lærere. I 9. klasse vælger eleverne selv et valgfag ud fra et katalog. Vi tilbyder både prøveforberedende, kreative og fysisk udfordrende valgfag.

Som en del af din faglige og personlige udvikling, arbejder vi med dine sociale kompetencer ud fra skolens princip: “Plads til alle, men ikke til alt”.

Din tid i udskolingen vil starte med en fællesskabsuge, hvor vi på tværs af 7., 8. og 9. årgang laver forskellige aktiviteter, der styrker fællesskabet. Her kan nævnes klassekamp, hvor vi dyster klasserne imellem i forskellige discipliner, teambuilding, og overnatning/sheltertur med klassen.

Op til efterårsferien arbejder hele udskolingen med kortfilm. Her skal I i grupper lave en kortfilm, der senere skal vises til Vestre Skoles store filmgalla, hvor vi mødes på Ungdomsskolen til en aften med glitter, glamour, kåringer og statuetter.

Igennem din tid i udskolingen vil du ofte møde vores UU-vejleder, Tina Munch Søndergaard, som vi har et tæt samarbejde med. Hun fungerer som en god sparringspartner for dig og dine forældre i processen i valget af din fremtid. I forløbet vil du komme i brobygning. Her stifter du bekendtskab med ungdomsuddannelserne i Viborg kommune og deres muligheder. I 9. klasse tilbyder vi en uge i praktik, hvor du kan komme ud og prøve kræfter med arbejdsmarkedet. I processen vil vi støtte dig i det rigtige valg for din videre uddannelse.

Vi glæder os til at lære dig at kende.

Venlig hilsen lærerteamet i udskolingen