VL

Trafik

trafik

Vestre Skoles trafikpolitik

Vejene omkring Vestre Skole skal gøres så trafiksikre som muligt. Dette opnås ved at begrænse bilkørslen omkring skolen, samtidig med at børnene lærer at færdes sikkert i trafikken.

Ansvaret for at lære børnene sikker færdsel i trafikken er først og fremmest forældrenes. Vestre Skole bidrager med den obligatoriske færdselsundervisning i skoleforløbet.

Der opfordres til, at:

• Børnene bør gå eller cykle i skole.
  • Børnene bør bruge cykelhjelm.

• Hvis børn køres i skole, bør de sættes af under hensyntagen til fodgængere, cyklister og skiltningen i området.

• Elever fra overbygningen er skolepatrulje om morgenen ved fodgængerfeltet på Skottenborg.

Forældreråd der ønsker at arbejde med trafiksikkerhed med en klasses elever og forældre, kan hente inspiration hos Rådet for Sikker Trafik (www.sikkertrafik.dk) og Dansk Cyklistforbund (www.dcf.dk).

Skolebestyrelsen på Vestre Skole

Marts 2022

Nedenfor finder I et link til en side på viborg.dk om trafikfarlige skoleveje, hvor de nye vurderinger af trafikfarlige skoleveje fremgår af kommunens GIS-kort.

Trafikfarlige skoleveje