Praktisk info

0 – 3. klasse

Indmeldte børn i SFO : 142 børn

6 fastansatte pædagoger og en pædagogstuderende

SFO´en består af 2 små afdelinger, hvor 0. – 2. klasse har til huse i SFO´ens lokaler i kælderen og 3. klasserne har et lokale på 3 etage.

Vestre Skole SFO arbejder ud fra følgende værdiord:

• Nærvær
  • Tillid
  • Troværdighed

Vi lægger vægt på at skabe et risikofrit miljø, hvor den enkelte får mulighed for at udvikle sig, lære at træffe gode valg og blive livsduelige aktører i deres eget liv. Vi vil fremstå troværdige, så vi kan skabe en tillidsfuld relation til barnet og forældrene. Vi lægger vægt på at have et godt samarbejde med forældre, lærer og andre relevante samarbejdspartnere, for derved at sikre det bedste udgangspunkt i forhold til barnets trivsel, faglige og sociale udvikling.

Lige nu er vi i færd med at lave en tydeligere beskrivelse af vores praksis i forhold til vores værdisæt.

Vores dag i sfo´en starter med at vi er ude på legepladsen. Her får børnene mulighed for at lege med deres kammerater uden voksenstyring. Der kan også være planlagte aktiviteter i forhold til bål, rundboldkamp eller andet, som børnene har mulighed for at deltage i.

Vi har mulighed for at bruge skolens gymnastiksale til indendørs aktiviteter.

Derudover har børnene mulighed for at lave kreative ting, spille spil, læse og andre hyggelige ting. Vi forsøger at lave forskelligartede kreative aktiviteter, så vi rammer bredt og alle har mulighed for at deltage i det der har interesse.

SFO´en afholder en årlig kagefest, talent show og deltager i Fritterfestival.

Vi har et godt samarbejde med SFO´ens forældreråd, som vi sammen med afholder det årlige "Talent show", hvor børnene optræder med sang og dans.

Forældrerådet afholder derudover bl.a. en årlige Kagefest og aktivitetsdag i GAME. Overskuddet fra arrangementerne, bruges på alt fra is i sommervarmen til ture ud af huset og børnene har de sidste par år haft besøg af en gøglertrup og været i teatret.

Der vil i løbet af næste skoleår komme en mere udførlig beskrivelse af SFO´en på Vestre Skole.

I er velkomne til at kontakte os, hvis i har spørgsmål eller er blevet nysgerrige

HENT vores folder længere nede - TAK!

Folder 22 23.pdf

Shape Created with Sketch.